.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

22 Mart 2015 Pazar

montessori duygusal şişeler0-1 yaş oyunlar (sensory boxes)


Kızım 3-4 aylıktı bu şişeleri yaptığımda o zaman daha tutmayı bile beceremiyordu. bende farkındaydım tutamayacağının ama yine de oyuncakları önceden yapmak daha hoşuma gidiyor, belki o oyuncak sayesinde geç kazanacağı bir davranışı, beceriyi daha önce kazanıyor. Bu nedenle bütün oyuncaklarım hep ebrarın daha hazır olmadığı şeyler oluyor ama zamanla o oyuncaklarla oynadığını, büyüdüğünü, öğrendiğini görmek beni daha da mutlu ediyor. Her ne kadar ilk başta bin bir hevesle yaptığım oyuncakların yüzüne bile bakmasa da daha sonra o mutluluğu kat be kat yaşıyorum :)
İçi su dolu olan şişeyi bırak eline almayı kımıldatamıyordu bile ben sallıyordum içindeki boncuklara  dikkatle bakıyordu. şimdi salla kızım diyorum kendi sallıyor içindeki su durana kadar izliyor. Bu arada küçük su şişelerinin içinde birinde pembe su boncuklar ve sim var, diğer şişede yeşil bulaşık detarjanı var bu şişe uzun süre bekleyince köpüğü kayboluyor sadece yeşil su kalıyor ama eline alınca kızıma salla diyorum sallıyor ve tekrar köpürüyor. Diğer bi şişede ise pon ponlar var renkleri dikkatini çekiyor ve çevire çevire inceliyor. sizde  daha başka duygusal şişeler yapabilirsiniz.

Bardaktan yaptığım oyuncak ise işitme duyusuna hitap ediyor. Bunu 3 aylık bebekken salladığımda ağlarken bile susup dinliyordu. içlerinde nohut, buğday ve ince bulgur var ve sesleri inceden kalına doğru değişiyor. Şimdi artık kendi sallayabiliyor. önceden çekmiştim bu resimi şimdi ise üzerlerini renkli bantlarla süsledim daha görsel oldular.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder