.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

25 Ekim 2015 Pazar

Karton kutudan mutfak köşesi yapımı (okul öncesi 3 yaş etkinlikleri) Cardboard boxes made ​​from kitchen corner (3 preschool activities )

                                                            Yeni mutfağımız

          Okulda çocukların birlikte paylaşmayı, yardımlaşmayı öğreneceği bir mutfak tasarladım. Hemen de işe yaradı kızlar çay hazırlayıp birbirlerine dağıtıyor, erkeklerde yemek yapıp, bulaşık yıkıyordu :-) Tüm çocuklar çok sevdi. Mutlaka başı hiç boş kalmıyor mutfağın.
           Çocuklar burda birlikte oyun kurmayı öğrendiler. 3 yaş çocuğu olunca bu çok önemli, hepsi benmerkezci, hepsi sınıftaki herşeyin kendilerinin olduğunu sanıyorlar. Paylaşmak, sıra beklemek, yardımlaşmak yok. Bu mutfak sayesinde hemen oyun kurmaya, taklit etmeye, sıra beklemeye, paylaşmaya başladılar.
         Yapılışı; elime böyle bir karton geçince beklemek olmazdı. Önce göz kararı fırın ve bulaşık makinesinin yerlerini belirleyip üzerini parlak gri kartonla kapladım. Üzerine ekran görüntüsünü ve lavabo görüntüsünü A3 boyutunda çıktı aldığım kağıtlardan  yapıştırdım. Ocak için yine parlak karton ve siyah eva kullandım. Lavabo için çıktı aldığım kâğıdı yapıştırıp orta bölümü maket bıçağı ile çıkarıp elimde olan peynir kutusunu yerleştirdim. Musluk içinde bi delik açıp sıvı sabun sıkmak için kullanılan aparatı yerleştirdim.

                 Kutunun arka kısmına mukavva yapıştırdım. Bu bölüme de iki sağa iki sola askılar yaptım. Orta bölümdeki rafları ise marangozlarda bulunan desen seçmek için kullanılan ahşap kartelaları renkleri birbirine yakın olanlardan iki parçayı önce birbirine sonra da mukavva üzerine silikonla yapıştırdım. Orta bölümlerinden dil baskı çubuğu kullanarak destek verdimki sağlam olsun, cabuk kopmasın diye. En son tezgahı sefffaf laylonla kapladımki cabuk yıpranmasın.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder