.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

20 Nisan 2015 Pazartesi

konserve kutularından oyuncak yapımı

 
              Artık materyal toplamayı çok severim, mutlaka bundan sonra bişey yaparım diye topluyorum herşeyi. Her ne kadar eşim ve annem şikayetçi olsa da onlara rağmen başarıyorum, kilere saklayarak :-)
             Eeee atarmıyım ben konserve kutularını... Bide mısır kutularının üzerine eski çoraplardan geçirerek kalemlik yapmıştım...
         Bu konserve kutularından kızıma güzel bir oyuncak yaptım. Üç boy konserve kutusunun üzerini keçe ile kaplayarak sıralama silindiri yaptım. Bu oyuncak su an tam gelişimine uygun. Üst üste dizebiliyor. Aslında ben bu oyuncağı ebrar 10 aylıkken yaptım ama o zaman iç ilgisini  çekmedi ve yapamadı. Böyle olunca bu oyuncakları saklıyorum ara ara çıkarıp yapıp yapamadığına bakıyorum. 15 aylıkken yapmaya başladı çok mutlu oldum. Aslında bizim üst üste dizmeli oyuncaklarımız var ama onu hala yapamıyor, o oyuncakların sayısı çok, sırasını karıştırıyor hem de plastik olduğu için dizerken daha çabuk devriliyor. Benim yaptığım oyuncak hem daha ağır devrilmesi zor hem de sayısı az karıştırmadan sırayla diziyor. Yani bu oyuncak onun başlangıcı gibi oldu. İlerde İnşallah onu da yapar güzel kızım.
        Sadece üst üste dizmek için değil iç içe geçerek de sıralanabilir, yan yana dizerek de. hatta ilerde renkleri öğretirken ya da büyük-orta-küçük kavramını öğrenirken de kullanılabilir. En olmadı dışını biraz süslerim kalemlik olur, saksı olur.. :-) :-) :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder