.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

11 Ağustos 2015 Salı

Eşleştirme çalışması Crawling knee pad construction

          Kızım 19 aylık, artık eşleştirme yaptırmak istiyorum fakat hiç yanaşmıyor :( bende iki resmi yada iki nesneyi eşleştirme değil de, nesneyle resim arasında ilişki kurarak eşleştirme yapması için böyle bir oyun hazırladım. Hem dil hem de bilişsel gelişimi destekleyen bir oyun oldu.

           Önce nesneleri önüne dizim. şapka nerde kızım deyip bulmasını istedim sonra hadi şapkayı başına tak dedim. Herşeyi tek tek doğru bir şekilde yaptı ,bir tek ateş ölçeri pek anlamadı bence de gerek yoktu ona çünkü kulakta olur, ağızda olur, kol altınada olur :-) çocuk nereye koysun bilemedi. zaten hastayken de onu neresine koyduğumu hatırlaması  mucize :) neyse onun dışında her sey tam.Her ne kadar  tek kelime konuşmasada söylediğim herşeyi anlıyor, inatçı kızım.

       Resimlerle nesneleri eşleştirme ye gelince, önce resimden gösterdim vücudun bölumlerini, Ben hani kızım dişler nerde deyince o kendi dişlerini gösterdi, sonra ben bak burdada diş var deyince resimdekileri farketti. Tek tek öğretmeye çalıştım, yarı dikkati dağildı yarı kaçtı :-) Sonra elindeki diş firçesıyla resimdeki dişi fırçeladı, tarakla saçı taradı, gözlüğü taktı ama gerisini yap deyince hep kendi üzerinde yaptı. Belki resimler net değildi bilmiyorum. Resimleri dergilerden kestim, bana en kısa zamanda  bir yazıcı lazım artık :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder