.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

14 Aralık 2015 Pazartesi

montessori sayı çubuğu yapımı

Montessori materyalleri arasında, buna benzer oyuncaklar var. Bende çocuklara tane hesabını ve sayıları öğretmek için böyle bir oyuncak hazırladım. Çocukların sayıları bilip bilmediklerini öğrendim. Bilmeyenlerle çalıştık. 
Gri keçeden eni 50 cm olacak şekilde kestim. Boyunu da göz kararı hazırladım çünkü ben tahta çay karıştırma çubuklarından kullandım. Keçeyi göz kararı katlayarak çucukların boyuna göre kestim.  Her bir bölme 5 cm. Bu bölmeleri birbirinden ayırmak için önce silikon tabancası kullandım ama olmadı. Bende mecburen elimde diktim. Dikiş dikmeyi hiç sevmediğim için böyle kaçıyorum dikiş gerektiren işlerden ama dönüp dolaşıp yine de dikmek zorunda kalıyorum malesef :-) Gerçi böyle daha sağlam oluyor. Dikiş işlemi bittikten sonra keçeli kalem ile her bir bölüm üzerine sayısı kadar nokta yaptım. Üst bölümlere ise rakamları yazdım. En son cırt cırt da dikerek kolayca katlayıp, az yer tutarak saklanabilecek bir materyal yaptım.
       Çocuklara, cubuklardan alarak dogru sayı kadarını bölmelere yerleştirmelerini istedim. Bu sayede çocukların seviyelerini öğrendim. Hepsi 3 yaş olmalarına rağmen aralarında çok fark var. Bazısı doğuştan zeki bazılarının aileleri çok ilgili bazıları ise ne zeki ne de ilgili bir aileleri var. Hepsinin seviyesini eşitlemek için önce bi seviye belirleme sınavı yaptım :-) Bundan sonraki etkinliklerde ona göre materyaller hazırlayacağım. Hem 3 yaşta zaten sayıları yazma becerisinden çok sayıları tanıma ve tane hesabı yapabilmeyi öğretiyorum. Bunlar da ancak böyle çocukların ilgisini çekebilecek materyallerle daha kolay oluyor. Matemetik öğretmeden önce,, matematik sevdirilmeli bence....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder