.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

21 Mart 2015 Cumartesi

montessori duygusal havuzu- ince,kalın kum (sensory pool)


0-6 yaş arasında çocuklar tüm hayatları boyunca öğrenecekleri bilginin %70-75 ini öğrenirler. Bu nedenle ne kadar çok uyaran öğrenmeyi o kadar artırır. Ben de bu nedenle kızıma(10 aylık) farklı farklı yaşantılar sunmaya çalışıyorum. Bunun dışında fizik tedavide fizyoterapistimizin 'Ebrarın bacaklarına farklı özellikteki nesnelerin dokunmasını sağlayın ve bacaklarında his olmayan bölgelerle beyin arasında bu uyarımlar sayesinde snaptik bağlar kurun' söylemi üzerine bende elime ne geçerse bacaklarına sürmeye masaj yapmaya başladım. Bugün de kalın kum ve ince kumla oynadık. bebekken banyo yaptığı küvette önce kalın kumla oynadık, içine değişik nesneler sakladım birazını gösterdim sonra kendi eşeleyerek buldu nesneleri. Toprağa dokunurken benim kızım ürperiyor. Başka çocuk olsa alır döker, bizimki ellemeye korkuyor. Bu oyun sayesinde az çok kuma dokundu :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder