.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

26 Nisan 2015 Pazar

Duygusal şişeler (sensory bottles)

     Ebrarın yine eski oyuncaklarından olan duygusal şişeler. Şuan yenileri eklenerek çoğalıyor. 6 aylıktan itibaren yapmaya başladım bu şişeleri. İki elle tutma becerisi başladıktan sonra bu beceriyi arttırmak için güzel bi yöntem oldu. Başta hafif şişelerle başladım, şuan artık ii su dolu ağır şişeleri de kaldırabiliyor, hatta sallıyor bile. Sallayıp içindekileri incelemek çok hoşuna gidiyor.

 


Zeytinyağ ve gıda boyasıyla renklendirerek hazırladığım şişe. Ayçiçek yağı ile daha iyi olur sanırım bizde başka yağ olmayınca bunu kullandım. Biraz yoğun gözüküyor. Sallayınca çok farklı bir görüntü alıyor. Sonra tabiki zeytinyağ üste çıkıyor :-)

 
 

               Diğer şişede renkli saçbantları var. Bir diğerinde Simli su ve bulaşık deterjanı. Deterjanlı su sallamayınca köpükleri sönüyor. Kızım onu sallayıp köpürtmeyi çok sevdi.



Bu şişede ise simli boncuklu su var. Sallayınca güzel bir görüntü alıyor. Diğer şişe bebek yağ şişesi içine bi kaç renkli toplu iğne koydum. Yagda daha hafif hareket ediyorlar. Hem de yağ boşa gitmemiş oldu.
 
 
 

        Bunu yabancı bi sitede görmüştüm. Denizanası gibi bi görüntüsü vardı. ben içine renkli kâğıt da koydumki takip etmesi kolay olsun. Şişeyi ters çevirince kağıt yukarı çıkıyor. Buzdolabı poşetinin içine renkli kâğıt koyup bantladım. Geri kalan kısmını püskül gibi kestim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder