.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

30 Nisan 2015 Perşembe

Duygusal yol :-)

 
 
Bebekler Nasıl Öğrenir?
 
        Bebekler dünyaya uyum sağlamak amacıyla donatılmış özel yetenekleri sayesinde, doğumdan itibaren çevresini keşfetmeye başlar. Keşif çabasında kullandığı temel araçlar, doğuştan getirdiği reflekslerin yanında sahip olduğu duyu organlarıdır. Görme, işitme, dokunma, koku ve tat alma gibi farklı duyularını kullanarak dünyayı algılayan bebeklerin beyin hacmi, ilk doğum gününe kadar iki katına çıkar. Bu da bize özellikle erken dönemde bebeklere zengin duyu deneyimlerinin sunulmasının onların zeka, psikolojik ve sosyal gelişimi gibi birçok konuda önemli katkıları olduğunu göstermektedir. (ALINTIDIR)
       Bende bu amaçla kızıma hep farklı farklı uyaranlar sunarak öğrenmesini arttırmaya çalışıyorum. Bu etkinliğimizde değişik özellikteki nesnelere dokunarak öğrenmesini zenginleştirdim.
       Kızımın yürüyebilmesi için fizik tedavi şart, bunun dışında alternatif yöntemlerde arıyorum. Yaptığım araştırmalarda egzersizle birlikte masaj ve değişik uyaranlarında oradaki sinirleri uyararak hissetmeyi arttırdığını öğrendim. Bu etkinliği hazırlarken de bunu düşünerek nesneleri çeşitlendirdim. Tüm nesneleri önce elle dokunarak keşfettik sonra da bacaklarına dokundurarak ordaki sinirleri uyarmaya çalıştım. İnşallah faydası olmuştur. Şifa Allah'tan. Önce Rabbimden bunu isteyip sonra elimden geleni yapıyorum.
 
         

 
          Sırasıyla önce içine jöle doldurduğum kilitli poşete dokunduk, inceledik, üstüne bastık. Çok farklı bir doku oluştu. Daha sonra bunun içine değişik pul ve boncuklar koyarak  duygusal bir oyuncak yaptım. Onu da inceleyip mıncıklamak çok hoşuna gitti.
         Sonra; ip, elyaf, ismini tam bilmiyorum ama eşyaların üstüne sarılan çıt çıt patlatılan laylon :). Sonra tahta, kalın kum, ince deniz kumu, ılık su, yumuşak havlu,hediye paketi, halı kaydırmaz, içine su doldurduğum kilitli poşet ve tırtıklı bir zemin oluşturmasını istediğim için bir karton üzerine ince bulgur yapıştırdım .Bunun yerine zımpara kağıdı yada simli eva da olabilirdi ben bulamayınca böyle yaptım. Kızım üzerlerinde yürüyemediği için sırayla hepsinin yanında durarak dokunduk, inceledik, döktük :-) Bi kaç gün koridorda durdu gelip gelip oynadık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder