.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

2 Nisan 2015 Perşembe

karton kutudan bul-tak yapımı geri dönüşüm


Anne yapımı bul-tak


Kızım artık 1 yaşını geçti bu nedenle yapboz puzzle bul-tak tarzı oyuncaklarla oynayabilecegini düşünüyorum. Ben düşünüyorum da Ebrar hanim pek oralı değil :) evdeki oyuncaklardan pek faydalanamayinca bende kendim basit bir oyuncak tasarladım. Hepsi evde olan malzemeler 0 maliyet. Yapılışı da çok basit. Önce evde hangi sekilleri bulabilirim diye bi tarama yaptım. Mutfaktan tutda banyoya kadar baktım ama hepsini yatak odamdaki komidinin çekmecesinde buldum :) oval ve kare şeklini takı kutularından buldum, daireyi krem kutuları arasından dikdortgen ise reklam olarak dağıtılan anahtarlik kutusuydu. Sekiller tamam sira tepsi şeklinde karton bulmakta oda saolsun yine annemden aldığım karton kutular arasından çıktı :) hersey hazır once kutunun üst kapağıni kestim sekilleri üstüne çizdim. Maket bıçağı ile kesip çıkardım. Şekillerin keserken kenar kısımlar biraz tırtıkli oldu oyüzden kenarları siyah yapışkanlı eva ile şerit keserek kapladim. Hem şekiller daha net belli oldu hem kesim hataları kayboldu :) bu kartonu tepsi şeklindeki karton un üstüne yapistirdim. Yapıştırmadan önce aralarına biraz yükseklik versin diye kartondan  3 kat kesip üst üste yapistirdim ve aralarına koydum. Bu sayede Şekillerin alt kısımları daha iyi girecektir kartona. Bul- tak hazır.

Kızım suan sadece daireyi doğru yapabiliyor zamanla inşallah hepsini yapacak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder