.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

22 Mayıs 2015 Cuma

Aktarma çalışmalarımız ve dikkat geliştirici oyunlar (transfer activities and games to improve care)

 
Bu aktarma çalışmalarını yaptığımızdan beri, kızım yemeklerini kendi yemek istiyor. İyimi yaptım kötü mü bilemedim. Çünkü her taraf batıyor. Dökmeden yiyebilmek için daha çok çalışmamız lazım daha 16 aylık zamanla gelişir inşallah.
El göz koordinasyonu ve dikkat gelişimi için pek çok oyun yaptık bu zamana kadar. Sürekli daha da zorlaştırarak devam ediyoruz oyunlarımıza. Önceden daha kaba motor hareketler yaparken şimdi daha ince motor hareketler yapabiliyoruz. Hem artık büyüdük hem de oyunların mutlaka faydası oluyodur.
Ben mutfakta çalışırken kızım çok sıkılır hem onunla ilgilenmek hem de iş yapmak zor ama onunda iyi vakit geçirebilmesi için biraz ortalığın dağılmasına izin veriyoruz artık. Bu etkinliği sadece mercimekle değil bir çok bakliyatla o anda yapıyoruz ama, genelde ellerim ıslak olduğu için pek resim çekemiyorum. Bir kaptan bir kaba kaşıkla aktarma yaptık.
 

 
Bu makarnalar odamızda durur zavallı makarnacıklar tüm oyunlarızda bize eşlik ediyorlar. Bu kez kürekle, tırmıkla kaptan kaba aktarma yaptık. En son ellerimizle aktarmaya devam ettik.

 Bize her yer her ortam oyun :-) Şimdide mandalları kaptan kaba el ile aktarma sonra hepsini yere aktarma :) biz çaya şeker atarken görmüş hanfendi illa bende yapacam dedi bende kırmadım tek tek şekerleri eli ile aktardı bardağa...
Yine kürdan ve makarnalarla oynadığımız oyunlardan bazıları; bazıları diyorum çünkü artık resim çekemiyorum. Ne zaman telefonu görse elimden almaya çalışıyor.
Bir köpük tabağa önce kürdan saplamaya çalıştık bi kaç kez uğraştı eline batınca vazgçti. Benim batırdığım kürdanlara makarna dizdi.
Pet şişenin kapağını deldim. Kürdanları tek tek o küçük delikten içeri attı.
Şönillere makarnaları dizdi. Başta şönile dokunamadı tüğlü olduğu için ben tuttum omakarna geçirdi sonra zamanla o kendi şönili tutup makarnaları kendi geçirdi. Yakında iğne iplik vericem eline onu geçirecek becerikli kızım :-p

Kalın pipetlerin içine kulak çubuğu geçirdik. Aslında pipeti kendi tutup kulak çubuğunu kendi geçirebiliyor ama ben ne zaman resim çekecek olsam elinden atıyor. Bende babasına dedım babası tuttu bende çaktırmadan resim çektim. Başka bir gün ise ince pipete kürdan geçirdik yine kendi başına yaptı ama hiç resim çektirtmedi bende pes ettim onun resmi yok ama yaptırmak isteyen arkadaşlara fikir olsun :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder